fredag 26 augusti 2011

Tillbaka på gymmet

Igår öppnade mitt gym Kraftkällan en ny lokal i Gränby Centrum ungefär 500 meter från mitt hem, så jag gick dit och körde ett crosstrainerpass på en timme. Jag höll en mycket högre takt än någonsin tidigare och efter att jag var klar hade jag inte en torr fläck kvar på mina kläder, det är helt sinnessjukt vad man svettas på crosstrainer. Jag låg på en väldigt hög puls under hela passet, enligt apparaten lyckades jag ligga på målpulsen (den var lite oklar på vad målpulsen egentligen var) under hela 17 sekunder, resten var mycket högre med en snittpuls på 196. Jag kände inget obehag av den höga pulsen, så jag körde på. De första tjugo minuterna var nog jobbigast, och de sista fem, allt därimellan gick mer eller mindre automatiskt. Med en våldsam blandning av psytrance, Eddie Meduza, Jerry Williams och bitpop i lurarna gick allt som en dans.

Kul att få träna på splitternya maskiner också, förmodligen inga billiga pjäser med touchfärgskärmar och stöd för TV-signaler och iPods. Däremot behöver de ställas om till riktiga mått, inga såna där hittepåmått som miles och lbs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar