måndag 21 november 2011

En försiktig förhoppning

Jag tänker inte ropa hej än, men det verkar som om jag har slagit igenom min platå. Jag har nu legat under 95 kg i en vecka och idag sade vågen 93,7 kg - vilket innebär att om man mäter BMI så är jag inte längre fet, bara överviktig. Även om jag inte lägger särskilt stor vikt (pun intended) vid BMI så känns det ändå som en viktig (hoho) seger.
Det lustiga är att jag på sistone har blivit allt mer liberal med kolhydraterna. Det är inte så att jag vräker i mig socker och stärkelse, men jag unnar mig lite mer än vanligt. Jag har käkat hamburgare och pepparkakor. Jag har köpt hem morötter och jag äter väldigt mycket jordnötter.
Jag skulle säga att jag förmodligen numera ligger någonstans runt max 70g kolhydrater/dag. Jag tror att jag behövde förvirra kroppen lite för att få fart på viktminskningen, hittills verkar det fungera.

Den som är intresserad av min platå och fortsatta utveckling kan följa länken Min viktkurva till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar